Sarajevo. Dades

Allotjament
  • Hostel Hayat: Hi vam estar en les dues estades, si vam repetir va ser perque ens va agradar. La primera vegada, habitació amb tres llits gran, té per cuinar (coses fredes) i és curiós perque és acollidora (és mig habitació mig apartament) però està un pel bruta i els 'enseres' fan moderns als de Vilallonga. El bany, inmens, està fora de l'habitació, però és per nosaltres sols. La segona tongada, apartament de dues habitacions amb TV i bany incorporats, però aquest cop sense cuina. El wifi només s'agafa desde el lobby de l'hotel. Les dues vegades per 30€ la nit. Hem de dir que ens ha agradat.
Menjar
  • Zeljo: menjem els nostres primers cevapcici al mític restaurant del centre de Sarajevo a 7KM, no arriscaríem a dir que són els millors però deu n'hi do.
  • Morica Han: restaurant amb el nom del l'antic hostal bosni on està ubicat. Hi vam sopar dues vegades (la primera i la última nit) senyal que ens va agradar molt. La primera nit vam demanar una begoca corva (sopa de pollastre), un sogan dolma (cebes farcides de carn), un pollastre a la planxa amb patates, un plat de klepe, harmasija (galeta amb forma de datil d'ametlla i mel), begudes (llimonada, coca cola, aigua i un capuccino) per 40.5KM. La última nit, dues sopes, el pollastre, un cevapcici, un altre plat de carn, les begudes i el capuccino 45KM. Per anar-hi ja que és una aposta segura.
  • Kibe: restaurant 'a la part alta'. De més categoria (d'aquells on a les parets hi ha els famosos que hi han anat tals com Angelina Jolie). Recreant amb força estil una casa tradicional bòsnia i amb bones vistes de la ciutat, hi vam menjar molt bé. Dues sopes de tomàquet (Domaća čorba Tarhana), Dos plats de vedella (teletina), un amb crema de llet, xampinyons i ceba (espectacular), i l'altre a la brasa, assortit de postres, una copa de vi negre (Blatina) i una de blanc i aigua per 71KM (sí més car que la resta).
  • Petita cebazinica: aprop de la biblioteca, vam sopar una teletina (vedella) de aúpa. Tots tres amb begudes i vam pagar 26KM.
  • Cafè ort: capuccino bó i un 'tang de taronja) 4.5KM en un local dels de la festa de Sarajevo aprop de Muvekita. El local és maco.
  • Bosanska Kuca: el steak maredo (25KM) el teníem vist desde el principi i fins i tot ens van cuidar a en Pau mentre menjàvem.
  • Terrassa IBB centre comercial: no té vistes però el cafè segons la Mireioneta va ser el millor del viatge.
  • Halvat: en un racò molt maco en un carreró desde Sibilj. Tès a 2KM de diferents sabors.

Transport
  • Taxi aeroport - Hostal o bé Hotal aeroport: 30 KB, la guia deia 20, però té els seus anys, anàvem carregats i era tard a l'anada i molt d'hora a la tornada... a més, el taxistes ens han caigut bé i ens ha semblat un preu raonable
  • Virtus rent a car: Desgraciats. No els agafeu pas.
Varis
  • Srebrenica exhabition: intersant exposició sobre el genocidi al costat de la catedral catòlica. 5KM.
  • Museu del setge: interesant reportatge sobre el setge de la ciutat, a una de les oficines d'informació. 3KM
  • Tunel de la vida: entrar-hi costa 10KM (5 per estudiants)